Az Én kutyacsapatom... képgaléria

Tibeti spániel kutyacsapat

Tibeti spániel kutyacsapat
Gyönyörü tibeti spániel kutyák Norvégiából.

Az én hüséges kutyacsapatom

Képgaléria a kutyáimról

2011. május 25., szerda

Beteg van a háznál…..




Néhány héttel régebbi kép Jázminról.
Bánatos vagyok, mondhatnám a sírás szélén állok. Nagyon beteg a Jázminka kiskutyám. Gyenge, s pár lépés után összeesik. Vasárnap kezdődött, rengeteg vizet ivott, többet feküdt, mint a szokásos. Férjem megnézte nem kullancs miatt van ilyen állapotban. Nem talált benne. Feltűnt neki, hogy olyan vértelen a szájpadlása és a nyelve. Gondoltam talán a meleg miatt?
Hétfőn reggel a szokásos vidám és farokcsoválgató Jázmin helyett egy beteg s kosarában fekvő kiskutya nézett rám bánatos szemekkel. Hívásra sem kelt fel. Látom maga alá piszkított. Éreztem nagy baj van. Elvittem a férjemet a munkahelyére, visszafelé a szomszédos faluban rendelő állatorvoshoz mentem, sikerült még az elmenetele előtt megcsípni. Gyorsan nyomva a gázpedált hazamentem Jázminért. Irány vissza az állatorvoshoz, aki alaposan megnézte, lázat mért.
Első körben kullancsra gondolt, majd mivel 7 éves a kutya méhgyulladás is számításba jött.
Aztán ultrahangon megnézte és ezt kizárta. Kapott két injekciót. Azzal a reménnyel, hogy délutánra jobban lesz. S így történt. 17 óra körül felkelt, elment a játékáért (sípolós műanyag egérke, hosszú farokkal) és hozta játsszak vele. Kezdtem kicsit örülni. Főztem neki csirkehúst, megette. Azért a pisilés nem akart menni. Mint a lány kutyák szétterpesztett, de szétcsúsztak a lábai és letottyan maga alá pisilve. Visszatért az aggódás.
Bizony kedd reggel ugyan olyan állapotra visszaesett, mint hétfőn reggel volt. Vissza az állatorvoshoz, vérvétel, infúzió bekötés. Jázmin néma türelemmel viselte a tortúrát. Doki is mondta, milyen jó kutya, egy hős. Ez a rendelő egy állat-egészségügyi centrum, Uniós forrásból épült és nagyon jól felszerelt. Részletes laborvizsgálat készült, melyből kiderült Jázmin véréből eltűntek a vörösvértestek. Bekötött egy újabb infúziót, mely még töményebb, koncentráltabban tartalmazott vitaminokat. Állatorvos végignézte a belső szerveket, vese jó, kő nincs, máj jó, méh rendben, lépre gondolva újra  ultrahang vizsgálat következett a kutyánál. Hosszan nézegette a monitoron megjelenő képeket, Jázminka a hátán fekve szelíden várt. Doki azt mondta a lépnél sem lát problémát. Jázminnak még el kellett viselni 3 újabb injekciót. Aztán doki felhívta a figyelmünket a kiskutya táplálására, kaptunk tőle egy tubus pasztaszerű ételt, ami olyan energia bomba féle. Doki kedvesen mondta,- Jázminka aztán kapd össze magad-.
Reménykedve vártam a szerda reggelt. Jázmin fekhelye körül hányás és pisi tócsa. Nem kelt fel. Ölbe kivittem az udvarra tett néhány lépést és összerogyott. Kivittem a párnáját ,az árnyékba fektettem, had élvezze a kinti szagokat, Néha felnéz, nevére hallgat, az „űrhajós „pasztát a kezemről lenyalogatta. Aztán alszik.

Régebbi kép Jázminról.
  Nagyon rossz így látni. Az elmúlt 8 évben három kis-termetű kutyámnál éltem át ilyen nehéz pillanatokat. Lexinek hasnyálmirigy daganata volt el kellett altatni 10 évesen. Ő volt az első kutyánk mindenhova vittük magunkkal nagyon szeretetre méltó kiskutya volt. Elaltatáskor a rendelőben, a férjemmel együtt úgy hullt a könnyünk, mint a záporeső. Manókának műtét közben leállt a szíve.(vese és hólyag kövei voltak, és méhgyulladás is) Manó is 10 éves volt és jó társa Lexinek. Háromszor születtek utódaik. És Bennike a befogadott pekingi palota kutya egyik napról a másikra a kedvenc helyén elaludt. Velünk 5 évig élt, kb. 7-8 éves lehetett. Kezdeti nehézségek után elfogadott és megszeretett minket és Jázminka lett a párja. 

Jázminka és Fruzsi, mindig együtt van Anya és lánya.

Szeretnék bizakodó lenni, várom a 17 órát. Arra az időpontra kell visszavinnünk Jázmint az állatorvoshoz. Lassan vánszorognak a percek…….

Nincsenek megjegyzések: